Presentació Anatomia d’un desengany, de Germà Bel

Sin título-2

Veure presentació Anatomia d’un desengany

El suport a la independència a Catalunya ha crescut acceleradament els últims anys. Per què s’ha produït aquest canvi? És només conjuntural o serà definitiu?

Per donar resposta a aquestes qüestions, Germà Bel dissecciona en aquest llibre els problemes nuclears de la relació entre Catalunya i Espanya. En particular, la dinàmica del conflicte entre grups, els seus efectes sobre les relacions territorials i les conseqüències que tenen en el funcionament de l’Estat. Tots ells, assumptes que es projecten damunt àmbits de la política relacionats amb l’augment del suport a la independència: identitat nacional i sentit de comunitat (llengua i política educativaa), raons econòmiques (relacions fiscals amb l’Estat) i oportunitats de futur en un món global (és a dir, infraestructures).

Ha deixat una part important dels catalans de considerar la reforma d’Espanya com a opcio viable per assolir un encaix acceptable de Catalunya en el marc de l’Estat espanyol? La resposta a aquesta pregunta és la tesi que defensa l’autor, per a qui la percepció d’un menú limitat a dues oposicions -assimilació o secessió- é sla raó per la qual cada cop són més els que rpefereixen la segona alternativa.

Una anàlisi amb les xifres a la mà del canvi de preferències dels catalans, de l’autor d’Espanya, capital París.

Sobre l’autor:

Germà Bel (Les Cases d’Alcanar, Terres de l’Ebre, 1963) és catedràtic d’Economia Aplicada a la Universitat de Barcelona i investigador ICREA-Academia. Diputat del Congrés entre el 2000 i el 2004, va ser protaveu d’Economia i Hisenda del Grup Socialista des del 2001 fins al final de la seva legislatura. Entre 2004 i el 2006 va ser professot visitant a les universitats de Cornell i Harvard i el 2009 a l’European University Institute de Florència. El curs 2012-2013 ha estat professor visitant  les universitats de Cornell i Princeton. La seva investigació se centra en la reforma del sector públic i en l’economia i política de les infraestructures i el transport i dels serveis públics locals. Ha publicat nombrosos articles en revistes científiques i és autor de diversos llibres acadèmics i assajos de divulgació. Amb Espanya, capital París (2010) es va convertir en referència imprescindible en el debat sobre l’anàlisi econòmica de les infraestructures i polítiques de transport.

Sin título-1

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc web fa us de cookies ¿Les acceptes? Més informació Si