Presentació Anatomia d’un desengany, de Germà Bel

Sin título-2

Veure presentació Anatomia d’un desengany

El suport a la independència a Catalunya ha crescut acceleradament els últims anys. Per què s’ha produït aquest canvi? És només conjuntural o serà definitiu?

Per donar resposta a aquestes qüestions, Germà Bel dissecciona en aquest llibre els problemes nuclears de la relació entre Catalunya i Espanya. En particular, la dinàmica del conflicte entre grups, els seus efectes sobre les relacions territorials i les conseqüències que tenen en el funcionament de l’Estat. Tots ells, assumptes que es projecten damunt àmbits de la política relacionats amb l’augment del suport a la independència: identitat nacional i sentit de comunitat (llengua i política educativaa), raons econòmiques (relacions fiscals amb l’Estat) i oportunitats de futur en un món global (és a dir, infraestructures).

Ha deixat una part important dels catalans de considerar la reforma d’Espanya com a opcio viable per assolir un encaix acceptable de Catalunya en el marc de l’Estat espanyol? La resposta a aquesta pregunta és la tesi que defensa l’autor, per a qui la percepció d’un menú limitat a dues oposicions -assimilació o secessió- é sla raó per la qual cada cop són més els que rpefereixen la segona alternativa.

Una anàlisi amb les xifres a la mà del canvi de preferències dels catalans, de l’autor d’Espanya, capital París.

Sobre l’autor:

Germà Bel (Les Cases d’Alcanar, Terres de l’Ebre, 1963) és catedràtic d’Economia Aplicada a la Universitat de Barcelona i investigador ICREA-Academia. Diputat del Congrés entre el 2000 i el 2004, va ser protaveu d’Economia i Hisenda del Grup Socialista des del 2001 fins al final de la seva legislatura. Entre 2004 i el 2006 va ser professot visitant a les universitats de Cornell i Harvard i el 2009 a l’European University Institute de Florència. El curs 2012-2013 ha estat professor visitant  les universitats de Cornell i Princeton. La seva investigació se centra en la reforma del sector públic i en l’economia i política de les infraestructures i el transport i dels serveis públics locals. Ha publicat nombrosos articles en revistes científiques i és autor de diversos llibres acadèmics i assajos de divulgació. Amb Espanya, capital París (2010) es va convertir en referència imprescindible en el debat sobre l’anàlisi econòmica de les infraestructures i polítiques de transport.

Sin título-1

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. If you continue to use this site we will assume that you are happy with it. Ok